كسري بودجه خانوارها
 
شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 21:33 ::  نويسنده : افسانه

 

افزایش کسری بودجه خانوارها؛شهریها ماهانه ۱.۱ میلیون تومان درآمد دارند / آیا آمارهای رسمی تعدیل شده؟

اقتصاد کلان - انتشار گزارش بودجه خانوار سال 89 در ابتدای سال 91 با تغییر در ارقام تمام سال های دهه هشتاد همراه شد.

علی پاکزاد: گزارش بانک مرکزی از بودجه خانوارهای ایرانی در سال 89 بلاخره منتشر شد، نکته جالب این است که این گزارش در شهریور سال 90 نهایی شده ولی به چه دلیل انتشار آن تا فروردین 91 به تعویق افتاده، نامعلوم است.
نکته قابل تامل در این گزارش افزایش شدید کسری بودجه خانوارهای شهرنشین ایرانی در سال 89 است، بر اساس گزارش بانک مرکزی متوسط کسری بودجه خانوار ایرانی در سال 89 معادل 485 هزار تومان بوده ، یعنی به طور متوسط هر خانوار ایرانی ماهیانه 40 هزار تومان بیش از درآمدش، هزینه متحمل شده است.
در حالی که براساس گزارش بانک مرکزی کسری بودجه خانوارهای ایرانی در سال 1385 تنها 15 هزار تومان برای کل سال بوده ، ولی در سال 86 به 206 هزار تومان جهش پیدا کرده و در سال 89 در ادامه یک روند فزاینده به رقمی معادل 485 هزار تومان رسیده است، به این مفهوم می توان گفت هر خانوار ایرانی در سال 89 به طور متوسط 500 هزار تومان از دارایی اش کسر شده ، زیرا برای تامین کسری بودجه یا باید درآمد آتی خود را پیش خور کند و یا از دارایی موجود خود هزینه کند که در هر دو صورت با کاهش دارایی مواجه خواهد شد.
همچنین براساس این گزارش هر خانوار ایرانی به طور متوسط در سال 89 معادل 13 میلیون و 681 هزار تومان درآمد داشته ، که معادل درآمد ماهانه یک میلیون 140 هزار تومان است، البته طی سالهای 88 و 89 کمترین نرخ رشد در درآمدخانوارهای شهرنشین ایرانی را شاهد هستیم البته در همین سال هزینه ماهانه هر خانوار معادل یک میلیون و180 هزار تومان به ثبت رسیده است





نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آیا می دانید91-9
رابطه رشد اقتصادی و توزيع درآمد: مقايسه نظريه هاي مختلف توزیع درآمدوتوسعه اقتصادی عجایب دهگانه طبیعی تصویر خورشید در لحظه شروع یک انقلاب آیا می دانید91-8 کشتی نوح آیا میدانید91-7 جمجمه روشهای تحقیق ، تحلیل و طرح مسائل اقتصادی ایا میدانید91- 6 تجارت بانوان ؟؟؟؟پدر علم حسابداری ایران؟؟؟؟ پدر علم حسابداری قلعه ضحاك آريو برزن مقایسه اقتصاد ترکیه با اقتصاد ایران بيوگرافي :پدر اقتصاد ايران جهاني شدن و توسعه اقتصادي اطلاعاتي پيرامون جنبش عدم تعهد تحول در نظام مالياتي اقتصاد کشاورزی2 نرخ تورم 2 اقتصاد چیست ؟ نگاهی به پوپولیسم اقتصادی بحران بازار های مالی جهان و تاثیر آن بر دیگر کشور ها قيمت سكه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان توسعه اقتصادی و آدرس afsanehmohamadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان