سال90-200000بيكار
 
شنبه 2 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 21:38 ::  نويسنده : افسانه

گزارش مرکز آمار: زمستان۹۰، ۲۰۰ هزار نفر به بیکاران افزوده شد

بازارکار - نرخ بیکاری در زمستان سال 90 با 2.3 درصد به 14.1 درصد رسید.

علی پاکزاد: مرکز آمار ایران نرخ بیکاری سال 90 را معادل 12.3 درصد اعلام کرد، بر اساس این گزارش تعداد بیکاران در کشور در زمستان به 2.8 میلیون نفر رسیده است در حالی که این رقم در پاییز سال گذشته در حدود 2.6 میلیون نفر بوده، بنابر گزارش مرکز آمار ایران تعداد جمعیت بیکار کشور در گروه سنی بالای 10 سال طی تنها سه ماه معادل 200 هزار نفر افزایش پیدا کرد.
البته بر مبنای گزارش منتشره متوسط نرخ بیکاری چهار فصل در سال 90 معادل 12.3 درصد بوده است و این نرخ در مقایسه با سال 89 معادل 1.2 درصد کاهش نشان می دهد ولی در نهایت می توان گفت در پایان سال 90 بالغ بر 2 میلیون و 877 هزار و 607 نفر سال 90 را بدون شغل به پایان رسانده اند و در سال 91 باید برای شروع به کار این افراد کاری صورت گیرد.
نگاهی به روند نرخ بیکاری در سالهای 85 تا 90 نشان می دهد، متوسط نرخ بیکاری سالانه در کشور بین 10.5 تا 13.5 درصد در نوسان بوده است ولی مسئله ای که در مورد آن پاسخی داده نمی شود دلیل سیر نزولی نرخ مشارک اقتصادی است که در واقع گویای کاهش جمعیت فعال در کشور است.

 


در سال 84 ، نرخ مشارکت اقتصادی در حدود 41 درصد بوده ولی در سال 90 این نرخ به 36.9 کاهش پیدا کرده و به حدود 23 میلیون نفر رسیده و این کاهش جمعیت فعال خود گویای کاهش جمعیت شاغل یا بیکاری پنهان است.
حال سئوال اینجاست زمانی دولت در سال گذشته بحث ایجاد اشتغال را مطرح کرده است و در روزهای ابتدای سال جاری نیز موضوع موفقیت در ایجاد اشتغال در بخش های مختلف مطرح و ارقام و آمارهای هم اعلام می شود، چرا باید شاهد کاهش نرخ مشارکت همزمان با هم رشد نرخ بیکاری باشیم.

 






نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آیا می دانید91-9
رابطه رشد اقتصادی و توزيع درآمد: مقايسه نظريه هاي مختلف توزیع درآمدوتوسعه اقتصادی عجایب دهگانه طبیعی تصویر خورشید در لحظه شروع یک انقلاب آیا می دانید91-8 کشتی نوح آیا میدانید91-7 جمجمه روشهای تحقیق ، تحلیل و طرح مسائل اقتصادی ایا میدانید91- 6 تجارت بانوان ؟؟؟؟پدر علم حسابداری ایران؟؟؟؟ پدر علم حسابداری قلعه ضحاك آريو برزن مقایسه اقتصاد ترکیه با اقتصاد ایران بيوگرافي :پدر اقتصاد ايران جهاني شدن و توسعه اقتصادي اطلاعاتي پيرامون جنبش عدم تعهد تحول در نظام مالياتي اقتصاد کشاورزی2 نرخ تورم 2 اقتصاد چیست ؟ نگاهی به پوپولیسم اقتصادی بحران بازار های مالی جهان و تاثیر آن بر دیگر کشور ها قيمت سكه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان توسعه اقتصادی و آدرس afsanehmohamadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان