كارگران چگونه بيكار شدند؟؟؟
 
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:16 ::  نويسنده : افسانه

100000 کارگر چگونه بیکار شدند؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

محمد هرمزی: موضوع گرانی و گران فروشی که این روزها به دلمشغولی بزرگ مردم و مسؤولان تبدیل شده است به باور برخی کارشناسان در مسیر انحرافی قرار گرفته است!

 

بنابراین گزارش، برای کاهش التهاب گرانی و گران فروشی این روزها مسؤولان با تأیید این موضوع تأکید دارند که با پدیده گران فروشی بشدت برخورد می کنند، اما اشاره ای به مبارزه با «گرانی» ندارند. در حالیکه طبق دیدگاه کارشناسان چالش مهم این روزها گران فروشی نیست، بلکه این پدیده گرانی است که به مثابه زنجیری تمام حلقه های تولید تا مصرف کالا را در برگرفته است، بنابراین برخورد با چند صنف گران فروش که فروشنده نهایی کالا هستند بدون توجه به ریشه گرانی ره به جایی نمی برد.

 

کارشناسان معتقدند، ریشه گرانی را باید در جای دیگر جستجو کرد، چنانچه ریشه گرانی درست شناسایی شود می توان برای آن نسخه های بهتری پیچید و نباید برای دلخوش کردن مردم تنها به اصناف- که حلقه نهایی توزیع کالا محسوب می شوند- فشار آورد.کارشناسان بر این باورند که در حال حاضر مهمترین عامل گرانی گذشته از التهاب بازار ارز و تزریق نقدینگی به بازار، افزایش هزینه های تولید و به تبع آن افزایش قیمت کالا می باشد، از این رو نمی توان تولیدکنندگان را نیز به عرضه کالا با قیمتهای گذشته وادار کرد.به باور آنان، پافشاری برای تثبیت قیمتها می تواند این واحدها را به مرز تعطیلی بکشاند که دود آن نیز به چشم ده ها هزار کارگری می شود که از کار بیکار می شوند، همان طور که طبق اظهارات یک نماینده مجلس در سال گذشته 100هزار کارگر بیکار شده اند که از این منظر بیکاری به مراتب آثار بدتری نسبت به گرانی در پی دارد.

 

اما از سوی دیگر بی ثباتی قیمتها نیز سبب شده که مردم از این وضعیت بشدت دلخور باشند تا جایی که طبق گزارش بانک مرکزی قدرت خرید آنها یا درآمد واقعی آنها به دلیل تورم بشدت کاهش یافته است. از همین رو برای حل معضل گرانی باید ریشه آن بررسی شود. در واقع باید مسؤولان به این پرسش پاسخ دهند که ریشه گرانی در کشور ما چیست؟/انتخاب




نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آیا می دانید91-9
رابطه رشد اقتصادی و توزيع درآمد: مقايسه نظريه هاي مختلف توزیع درآمدوتوسعه اقتصادی عجایب دهگانه طبیعی تصویر خورشید در لحظه شروع یک انقلاب آیا می دانید91-8 کشتی نوح آیا میدانید91-7 جمجمه روشهای تحقیق ، تحلیل و طرح مسائل اقتصادی ایا میدانید91- 6 تجارت بانوان ؟؟؟؟پدر علم حسابداری ایران؟؟؟؟ پدر علم حسابداری قلعه ضحاك آريو برزن مقایسه اقتصاد ترکیه با اقتصاد ایران بيوگرافي :پدر اقتصاد ايران جهاني شدن و توسعه اقتصادي اطلاعاتي پيرامون جنبش عدم تعهد تحول در نظام مالياتي اقتصاد کشاورزی2 نرخ تورم 2 اقتصاد چیست ؟ نگاهی به پوپولیسم اقتصادی بحران بازار های مالی جهان و تاثیر آن بر دیگر کشور ها قيمت سكه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان توسعه اقتصادی و آدرس afsanehmohamadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان