سرسره
 
جمعه 8 ارديبهشت 1391برچسب:, :: 20:31 ::  نويسنده : افسانه

اولین سرسره دنیا کشف شد

سرسره توسط چارلز ویکستید( نفر ایستاده) اختراع شد که اول آن را برای پارک خودش درست کرده بود ولی سپس تصمیم گرفت سرسره های بیشتری بسازد و به بقیه هم بفروشد. او وسیله های بازی دیگری هم ساخته است.

 

مورخان عکس هایی را کشف کرده اند که به نظر می رسد اولین سرسره جهان باشد. این سرسره ۹۰ سال پیش از چوب ساخته شد و شهرت فراوانی هم به هم زد.

این سرسره در سال ۱۹۲۲ در پارک ویکستید در نورتهمپتون‌شایر ساخته شد. این پارک نخستین پارک از گونه خودش در بریتانیا بود.

در روزهای اول، دو سرسره مجزا در نظر گرفته شده یود؛ یکی برای دخترها و یکی برای پسرها. اما بعدا این تقسیم بندی از بین رفت و همه می توانستند از هر دو سرسره استفاده کنند.

 

اما این فقط سرسره نبود که با استقبال عمومی مواجه شده بود؛ در این عکس بچه ها را می بینید که مشغول تاب سواری بر تاب های چوبی آن زمان هستند.

 

خیلی ها هم دور این وسیله بازی که با نیروی گریز از مرکز کار می کند جمع شده اند. انواع پیشرفته این وسیله را امروزه می توان در پارک ها دید.

سرسره توسط چارلز ویکستید( نفر ایستاده) اختراع شد که اول آن را برای پارک خودش درست کرده بود ولی سپس تصمیم گرفت سرسره های بیشتری بسازد و به بقیه هم بفروشد. او وسیله های بازی دیگری هم ساخته است./عصرایران


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آیا می دانید91-9
رابطه رشد اقتصادی و توزيع درآمد: مقايسه نظريه هاي مختلف توزیع درآمدوتوسعه اقتصادی عجایب دهگانه طبیعی تصویر خورشید در لحظه شروع یک انقلاب آیا می دانید91-8 کشتی نوح آیا میدانید91-7 جمجمه روشهای تحقیق ، تحلیل و طرح مسائل اقتصادی ایا میدانید91- 6 تجارت بانوان ؟؟؟؟پدر علم حسابداری ایران؟؟؟؟ پدر علم حسابداری قلعه ضحاك آريو برزن مقایسه اقتصاد ترکیه با اقتصاد ایران بيوگرافي :پدر اقتصاد ايران جهاني شدن و توسعه اقتصادي اطلاعاتي پيرامون جنبش عدم تعهد تحول در نظام مالياتي اقتصاد کشاورزی2 نرخ تورم 2 اقتصاد چیست ؟ نگاهی به پوپولیسم اقتصادی بحران بازار های مالی جهان و تاثیر آن بر دیگر کشور ها قيمت سكه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان توسعه اقتصادی و آدرس afsanehmohamadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان