تحريم هاي جديد آمريكا
 
یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, :: 22:3 ::  نويسنده : افسانه

استيوارت لوی، معاون وزير خزانه داری آمريکا در امور تروريسم و اطلاعات مالی، در اين زمينه، گفته است:«سپاه پاسداران و کشتيرانی جمهوری اسلامی مهم ترين نهادهايی هستند که در برنامه غيرقانونی ايران برای دور زدن تحريم ها مشارکت دارند.»

 

شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی ابتدا در سال ۲۰۰۸ به اتهام مشارکت در انتقال غيرقانونی تسليحات مورد تحريم آمريکا قرار گرفت و اوایل ماه جاری میلادی، خزانه داری آمریکا اعلام کرد که بیش از هفتاد شرکت مرتبط با کشتیرانی جمهوری اسلامی را در فهرست تحریم ها قرار داده است.

 

وزارت خزارنه داری آمريکا می گويد: شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی ايران برای پوشش اقدامات خود دست به اقدامات فريبکارانه ای چون صدور بارنامه ها و مدارک نادرست، تغيير صوری نام صاحبان کشتی ها و همچنين رنگ کردن کشتی ها برای اين که مشخص نشود بخشی از ناوگان کشتيرانی جمهوری هستند، می زند.

 

در همين حال، استيورات لوی تاکيد کرد هدف تحريم های تازه آمريکا بيش از آن که بخواهند مبادله نفت ايران را تحت تاثير قرار دهد، معطوف به محدود کردن سيستم مالی سپاه پاسداران و خطوط کشتيرانی جمهوری اسلامی است.

 

وزارت خزانه داری آمريکا نام دو بانک «انصار» و «مهر» را به اتهام  ارائه خدمات بانکی به سپاه پاسداران در فهرست تحريم های خود قرار داده است. مشارکت اين بانک ها در نظام بانکی و تجاری آمريکا ممنوع شده است و همچنين ارتباط شهروندان آمريکايی با اين بانک ها نيز ممنوع است.

 

«بنياد تعاون سپاه» نيز به عنوان بخشی از سپاه پاسداران در فهرست تحريم ها قرار گرفته است.

 

وزارت خزانه داری آمريکا می گويد: بنياد سپاه سازمانی نيمه دولتی - نيمه رسمی است که از طريق ارتباط با حکومت سود می برد و در بخش های مهمی از اقتصاد ايران(به غير از صنعت نفت) فعال است.

 

طبق این گزارش، بیمه «مهر»  نیز به دلیل ارائه خدمات به کشیترانی جمهوری اسلامی ایران در فهرست شرکت های مورد تحریم آمریکا قرار گرفته است.

 

شرکت کشتيرانی لاينر ترانسپورت کيش نیز به اتهام انتقال سلاح به حزب الله لبنان  تحریم شده است.

 

شرکت نفت و گاز پارس نیز در چارچوب تحریم های تازه آمریکا برای جلوگیری از سرمایه گذاری در صنعت نفت ایران در فهرست شرکت های مورد تحریم قرار گرفته است.

 

شرکت‌ نفت‌ و گاز پارس‌ ‌ يکی‌ از شرکت های‌ زيرمجموعه‌ شرکت‌ ملی‌ نفت‌ ايران‌ است که در سال ۱۳۷۷ تأسيس‌ شده است. به گزارش وب سایت رسمی شرکت نفت و گاز پارس، اين‌ شرکت‌ مسئوليت‌ توسعه‌ کليه‌ فازهای‌ ميدان‌ گازی‌ پارس‌ جنوبی‌ و توسعه‌ ميدان‌ های گازی‌ پارس‌ شمالی‌، گلشن‌ و فردوسی‌ را در آب های خليج فارس را برعهده دارد.

 

وزارت خزانه داری آمريکا همچنين تصريح کرده است: «سپاه پاسداران همچنان به دليل نقش اصلی اش در برنامه هسته ای و موشکی ايران، حمايت از تروريسم و همچنين در نقض جدی حقوق بشر، در کانون تحريم های آمريکا و جامعه بين المللی قرار دارد.»

 

استيورات لوی همچنين گفته است که آمريکا قصد دارد فشار برايران را افزايش دهد.

 

آقای لوی گفت:«اين برای ما مهم است که به اعمال فشار (بر ايران) ادامه بدهيم و شرکت هايی که می خواهند به ايران برای دور زدن تحريم ها کمک کنند را نشان دهيم.»

 

وزارت خزانه‌داری ايالات متحده آمريکا در نهم آذرماه سال جاری ۱۰ شرکت خارجی را در اروپا و آسيا به دليل ارتباط آنها با طرف‌های ايرانی در فهرست سياه تحريم‌های خود قرار داد. از ميان ۱۰ شرکتی که در فهرست سياه تحريم‌های آمريکا قرار گرفته است، هشت شرکت در بريتانيا و يک شرکت در سوييس و يک شرکت ديگر در مالزی مستقر است.

 

در اوايل آبان ماه سال جاری خورشيدی نيز،‌ وزارت خزانه‌داری آمريکا اعلام کرده بود، ۳۷ «شرکت صوری» مرتبط با شرکت کشتيرانی جمهوری اسلامی را در فهرست تحريم‌های خود قرار داده است.

 

به دنبال تصويب آخرين قطعنامه تحريمی شورای امنيت سازمان ملل متحد عليه ايران که در خرداد ماه سال جاری صورت گرفت، ايالات متحده آمريکا و اتحاديه اروپا نيز تحريم‌های يک‌جانبه‌ ديگری عليه ايران اعمال کرده‌اند که به مراتب فراگيرتر از تحريم‌های شورای امنيت است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آیا می دانید91-9
رابطه رشد اقتصادی و توزيع درآمد: مقايسه نظريه هاي مختلف توزیع درآمدوتوسعه اقتصادی عجایب دهگانه طبیعی تصویر خورشید در لحظه شروع یک انقلاب آیا می دانید91-8 کشتی نوح آیا میدانید91-7 جمجمه روشهای تحقیق ، تحلیل و طرح مسائل اقتصادی ایا میدانید91- 6 تجارت بانوان ؟؟؟؟پدر علم حسابداری ایران؟؟؟؟ پدر علم حسابداری قلعه ضحاك آريو برزن مقایسه اقتصاد ترکیه با اقتصاد ایران بيوگرافي :پدر اقتصاد ايران جهاني شدن و توسعه اقتصادي اطلاعاتي پيرامون جنبش عدم تعهد تحول در نظام مالياتي اقتصاد کشاورزی2 نرخ تورم 2 اقتصاد چیست ؟ نگاهی به پوپولیسم اقتصادی بحران بازار های مالی جهان و تاثیر آن بر دیگر کشور ها قيمت سكه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان توسعه اقتصادی و آدرس afsanehmohamadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان