كشورها متاثر از بحران گسترده اقتصادي اروپا و آمريكا
 

- اسپانيا

چه كسي فكرش را مي‌كرد يكي از بزرگ‌ترين كشورهاي توريستي دنيا با چنين وضعيتي روبه‌رو شود؟ اسپانيا كه با موقعيت حساس جدايي‌طلبان سر و كار دارد،‌ اكنون بايد اوضاع وخيم اقتصادي را نيز به ليست دلمشغولي‌هاي خود اضافه كند. اين كشور كه بارها از پذريش كمك‌هاي مالي اتحاديه اروپا سر باز زده است، با بيكاري فزاينده‌اي طي 10 سال اخير خود مواجه شده است. دولت اسپانیا برای برون‌رفت از بحران شدید اقتصادی كه از چهار سال پیش با آن دست به گریبان است، تصمیم به اجرای دور تازه‌ای از ریاضت‌های اقتصادی گرفته که همین موضوع، بسیاری از مردم این کشور را با فقر مضاعف مواجه کرده است. به دليل بحران اروپا، نرخ بیکاری در اسپانیا بیش از 24 درصد است اين در حالي است كه در جنوب این کشور میزان بیکاری معادل 33 درصد است.

 
2 -زيمبابوه
در اين كشور آفريقايي ارقام ميليوني براي خريد اجناس ساده رد و بدل مي‌شود. كشوري با 12 ميليون نفر جمعيت كه بعد 40 سال رهايي از استعمار انگلستان هنوز هم درگيري جنگ‌هاي داخلي است. تولید ناخالص داخلی این کشور ۱۸۶/۶ میلیارد دلار برآورد شده است. در حالي كه رشد تولید ناخالص داخلی در سال ۲۰۰۷ میلادی منفی بود. اين كشور نزديك به 4 ميليون نفر نيروي كار دارد كه 80 درصد آن را افراد بيكار تشکیل می‌دهند. ۶۸ درصد مردم زیمبابوه زیر خط فقر زندگی می‌کنند و نرخ تورم آن بیش از 100 هزار درصد است. اين تورم كاري كرده است كه ارزش پول آن از هر ۳۰۰ واحد در ازاي یک دلار به یک 1 ميليون و 400 هزار واحد در ازاي یک دلار برسد. اسكناس 10  ميليون دلاري جديد زيمبابوه براي خريدهاي ساده روزانه استفاده مي‌شود.
 
3 -ايتاليا
ارتش رم ياراي مقابله با قواي بحران را نداشت. قرباني ديگر ركود اقتصادي در اتحاديه اروپا، حالا در مرز خروج از حوزه يورو قرار دارد. وام‌هاي بي سر و ساماني كه بانك‌هاي ايتاليا اعطا مي‌كردند با بازپرداخت‌هاي نامنظم همراه شد. افت شديد شاخص‌هاي سهام و بعد از آن كاهش داد و ستد با كشورهاي هم‌پيمان آرام آرام ايتاليا را ضعيف كرد. انجمن‌های دفاع از حقوق مصرف كنندگان هشدار داده‌اند كه افزایش غیر قابل حمایت و سنگین قیمت ها و تعرفه‌ها بر اوضاع افراد و خانواده ها و همچنین بر كل اقتصاد ایتالیا تاثیر منفی می‌گذارد و می‌تواند كشور را با بحران عمیق و ادامه‌دار مصرف مواجه كند. به عقیده كارشناسان، افزایش نرخ مالیات‌های مختلف از سوی دولت یكی از عوامل تاثیرگذار در گرانی‌ها بوده است. كارشناسان اقتصادی بر این عقیده‌اند كه یكی از دلایل كاهش رقابت ایتالیا در بازارهای جهانی كاهش توان صادراتی به كشور‌های نوظهور و فعالی مانند چین و هند است.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آیا می دانید91-9
رابطه رشد اقتصادی و توزيع درآمد: مقايسه نظريه هاي مختلف توزیع درآمدوتوسعه اقتصادی عجایب دهگانه طبیعی تصویر خورشید در لحظه شروع یک انقلاب آیا می دانید91-8 کشتی نوح آیا میدانید91-7 جمجمه روشهای تحقیق ، تحلیل و طرح مسائل اقتصادی ایا میدانید91- 6 تجارت بانوان ؟؟؟؟پدر علم حسابداری ایران؟؟؟؟ پدر علم حسابداری قلعه ضحاك آريو برزن مقایسه اقتصاد ترکیه با اقتصاد ایران بيوگرافي :پدر اقتصاد ايران جهاني شدن و توسعه اقتصادي اطلاعاتي پيرامون جنبش عدم تعهد تحول در نظام مالياتي اقتصاد کشاورزی2 نرخ تورم 2 اقتصاد چیست ؟ نگاهی به پوپولیسم اقتصادی بحران بازار های مالی جهان و تاثیر آن بر دیگر کشور ها قيمت سكه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان توسعه اقتصادی و آدرس afsanehmohamadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان