تصویر خورشید در لحظه شروع یک انقلاب
 
شنبه 2 دی 1391برچسب:, :: 18:49 ::  نويسنده : افسانه

 

 

۲۱ دسامبر به پایان رسید و جهان آنچنان که بود باقی ماند، اما روز ۲۱ دسامبر فراتر از شایعاتی که درباره پایان یافتن جهان وجود داشت، واقعا روز مهمی بود زیرا در این روز انقلاب زمستانی در نیم کره شمالی زمین رخ داد.

 

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیسکاوری، انقلاب زمستانی در نیم کره شمالی و انقلاب تابستانی در نیم کره جنوبی زمین منجر به کوتاه تر شدن روزها در نیمه شمالی و بلند تر شدن روزها در نیمه جنوبی زمین خواهد شد. به عبارتی دیگر این پدیده که به واسطه زاویه چرخش زمین نسبت به خورشید به وجود می آید، نشان گر آغاز زمستان در نیم کره شمالی زمین است.

 

رصد خانه دینامیک خورشیدی ناسا نیز در این تاریخ فارغ از شایعاتی که زمین را آشفته ساخته بود، چشم به خورشید دوخت تا در لحظه آغاز انقلاب زمستانی از او عکسی به ثبت برساند. این رصد خانه همواره درحال عکاسی از خورشید از میان فیلترهای مختلف است، اما انقلاب زمستانی بهانه ای دیگر برای به تماشا نشستن این ستاره عظیم و غول پیکر در همسایگی سیاره زمین به شمار می رود.

 

خورشید در لحظه آغاز انقلاب زمستانی هیچ شعله و فوران مرگباری را روانه زمین نکرد، با این همه این ستاره به سرعت درحال نزدیک شدن به دوره افزایش فعالیت هایش است. در تصویری که توسط رصد خانه دینامیک خورشیدی از خورشید به ثبت رسیده می توان میدان مغناطیسی خورشید را دید که منجر به پیچش و درهم تنیده شدن پلاسمای خورشیدی با حرارت میلیون ها درجه شده است.

 

از آغاز سال ۲۰۱۳ باید انتظار شعله های خورشیدی و فوران های خورشیدی بسیار قدرتمند تری را کشید که با وجود اینکه می توانند به سیستم های الکتریکی و ارتباطاتی زمین آسیب وارد کنند، اما قدرت کافی برای نابود کردن زمین را نخواهند داشت.

سایت خبری تحلیلی تابناک

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آیا می دانید91-9
رابطه رشد اقتصادی و توزيع درآمد: مقايسه نظريه هاي مختلف توزیع درآمدوتوسعه اقتصادی عجایب دهگانه طبیعی تصویر خورشید در لحظه شروع یک انقلاب آیا می دانید91-8 کشتی نوح آیا میدانید91-7 جمجمه روشهای تحقیق ، تحلیل و طرح مسائل اقتصادی ایا میدانید91- 6 تجارت بانوان ؟؟؟؟پدر علم حسابداری ایران؟؟؟؟ پدر علم حسابداری قلعه ضحاك آريو برزن مقایسه اقتصاد ترکیه با اقتصاد ایران بيوگرافي :پدر اقتصاد ايران جهاني شدن و توسعه اقتصادي اطلاعاتي پيرامون جنبش عدم تعهد تحول در نظام مالياتي اقتصاد کشاورزی2 نرخ تورم 2 اقتصاد چیست ؟ نگاهی به پوپولیسم اقتصادی بحران بازار های مالی جهان و تاثیر آن بر دیگر کشور ها قيمت سكه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان توسعه اقتصادی و آدرس afsanehmohamadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان