جایگاه‌ ایران‌ در‌ میان‌ بدترین‌ اقتصادهای‌ جهان
 

اقتصاد ایران رتبه دهم بدترین اقتصادهای دنیا به انتخاب مجله فوربس را بعد از ماداگاسکار، ارمنستان، گینه، اوکراین، جامائیکا، ونزوئلا، قرقیزستان، جزایر سوازیلند در جنوب آفریقا، و نیکاراگوئه کسب کرده است.

امسال ایران در لیست بدترین اقتصادهای جهان به انتخاب مجله اقتصادی فوربس قرار گرفته است. هر ساله نیز لیست های مشابه ای در مورد بهترین و بدترین اقتصادهای جهان از سوی مجامع بین المللی و نشریات تخصصی منتشر می شود.


 
مجله اقتصادی فوربس که هر دو هفته یکبار در آمریکا منشر می شود از مشهورترین مجلات بین المللی اقتصاد دنیاست و یکی از فعالیت های این نشریه تهیه لیستی از "ترین ها" در دنیاست. برای نمونه هر ساله لیستی از ثروتمندترین، قدرتمندترین، محبوب ترین و منفورترین شخصیت های دنیا ارائه می دهد. ایران در میان بدترین اقتصادهای دنیا جایگاه دهم و بهترین را دارد. باز هم جای خوشحالی است که جایگاه بدترین را در لیست بدترین اقتصادهای دنیا به خود اختصاص نداده ایم؛ خوشحالی که باعث می شود لبخندی به لب داشته باشیم آنهم لبخندی که شباهت به لبخند عصبی و هیستریک دارد!

 
در حالی که مقامات دولتی ایران نرخ رشد اقتصادی را برابر آنچه که در برنامه پنجم توسعه ذکر شده 8 درصد اعلام می کنند، صندوق بین المللی پول اعلام کرده است که نرخ رشد اقتصاد ایران در سال گذشته صفر و برای امسال یک درصد ارزیابی می شود. در لیست زیر ده کشور دارای بدترین اقتصادهای دنیا آورده شده اند و معیارهای مانند تورم و میزان تولید ناخالص داخلی مورد توجه قرار گرفته است. این لیست را از جایگاه ایران که در رتبه دهم بدترین اقتصادهای دنیا به انتخاب مجله فوربس است تنظیم کرده ایم: 

 
در این میان مجله فوربس مدعی شده است که ایران در میان ده کشور دارای بدترین اقتصاد دنیا بهترین جایگاه را دارد که با توجه به شرایط اقتصادی کشورهای دیگر دنیا شرایط بسیار بدی است. ایران حدود ده درصد منابع نفتی دنیا را در اختیار دارد با این وجود به علت دولتی بودن اقتصادش نتوانسته بدرستی به رشد بخش خصوصی کمک کند. تحریم های بین المللی نیز با وجود اینکه کاملاً نتوانسته اند مانع دستیابی این کشور به مواد و کالاهای موردنیازش شود اما هزینه مالی و زمانی دسترسی به کالاها را افزایش داده است. سوء مدیریت و عدم بهره وری درست از منابع انسانی و مالی نیز به راکد بودن وضعیت اقتصادی کمک کرده است. تورم در ایران حدود 15 درصد و سهم تولید ناخالص داخلی به نسبت سرانه جمعیت در سال، 5493 دلار است.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آیا می دانید91-9
رابطه رشد اقتصادی و توزيع درآمد: مقايسه نظريه هاي مختلف توزیع درآمدوتوسعه اقتصادی عجایب دهگانه طبیعی تصویر خورشید در لحظه شروع یک انقلاب آیا می دانید91-8 کشتی نوح آیا میدانید91-7 جمجمه روشهای تحقیق ، تحلیل و طرح مسائل اقتصادی ایا میدانید91- 6 تجارت بانوان ؟؟؟؟پدر علم حسابداری ایران؟؟؟؟ پدر علم حسابداری قلعه ضحاك آريو برزن مقایسه اقتصاد ترکیه با اقتصاد ایران بيوگرافي :پدر اقتصاد ايران جهاني شدن و توسعه اقتصادي اطلاعاتي پيرامون جنبش عدم تعهد تحول در نظام مالياتي اقتصاد کشاورزی2 نرخ تورم 2 اقتصاد چیست ؟ نگاهی به پوپولیسم اقتصادی بحران بازار های مالی جهان و تاثیر آن بر دیگر کشور ها قيمت سكه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان توسعه اقتصادی و آدرس afsanehmohamadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان