تحریم نفت
 
دو شنبه 10 بهمن 1390برچسب:, :: 21:4 ::  نويسنده : افسانه

 

تحريم‌نفت‌ايران‌باعث افزايش‌30دلاري‌بهاي نفت مي‌شود
دادنا:صندوق بين‌المللي پول اعلام كرد: توقف صادرات نفت ايران به كشورهاي عضو سازمان همكاري و توسعه اقتصادي اروپا احتمالا به افزايش 30 دلاري بهاي نفت در هر بشكه منجر خواهد شد.
به گزارش ایسنا،به نقل از پايگاه اينترنتي شبكه خبري بلومبرگ، صندوق بين‌المللي پول افزود: تحريم نفت ايران بدون تعيين جايگزين از بين عرضه‌كنندگان ديگر به افزايش 20 تا 30 دلاري نفت در هر بشكه خواهد انجاميد و بسته شدن تنگه هرمز اين افزايش قيمت را تشديد خواهد كرد.
نفت پايه براي تحويل در ماه مارس امروز(جمعه) با شش سنت افزايش قيمت 99 دلار و 76 سنت در هر بشكه معامله شد.
همچنين بهاي نفت برنت براي تحويل در ماه مارس در بازار لندن با 19 سنت افزايش 110 دلار و 98 سنت در هر بشكه رسيد.
آمادگی ایران برای قطع فروش نفت
دادنا: معاون وزیر نفت گفت: در صورت اعمال تحریم نفتی علیه ایران، کشورهای اروپایی متضرر می‌شوند و ما از هم اکنون آماده قطع فروش نفت به اروپا هستیم.
به گزارش فارس ، احمد قلعه‌بانی ظهر امروز در آیین گشایش سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان با اشاره به تحریم خرید نفت ایران از سوی کشورهای اروپایی اظهار کرد: 18 درصد نفت خام ایران به اروپا صادر می‌شود که در صورت قطع آن، کشورهای اروپایی به ویژه پالایشگاه‌های بخش خصوصی آنها متضرر خواهند شد.
وی با بیان اینکه شرکت ملی نفت ایران از مدت‌ها قبل بازاریابی برای فروش نفت خود به کشورهای غیراروپایی را آغاز کرده است، تصریح کرد: کیفیت نفت خام ایران و ارتباط با دیگر کشورهای جهان، باعث شده مشکلی در زمینه فروش نفت نباشد و نفت ایران مشتریان زیادی داشته باشد.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به مطالبات 8 میلیارد دلاری ایران از هند، خاطرنشان کرد: اخیرا مذاکراتی با کشور هند درباره پرداخت مبالغ فروش نفت انجام شده و این کشور همچنان یکی از خریداران مطمئن نفت ایران خواهد بود.
وی همچنین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در صنایع بالادستی نفت 2 میلیارد دلار نسبت به سال گذشته افزایش یافته، گفت: تا پایان سال جاری حجم سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی صنعت نفت به 20 میلیارد دلار می‌رسد.
قلعه‌بانی تاکید کرد: ایران با داشتن بیشترین مجموع ذخایر نفت و گاز در جهان، جایگاهی ویژه در تامین انرژی کشورها دارد و نمی‌توان نقش آن را نادیده گرفت.
وی گفت: تحریم‌های استکبار جهانی تا کنون بر صنعت نفت ایران اثر نداشته و با همت متخصصان متعهد و توانمند کشور، این صنعت رشد و پیشرفت چشمگیری داشته است.
معاون وزیر نفت با اشاره به گام‌های بلندی که برای خودکفایی در صنعت نفت برداشته شده، اظهار امیدواری کرد:‌ به زودی شاهد صدور تجهیزات صنعت نفت به خارج کشور باشیم.
قلعه‌بانی اظهار کرد: امروز به همت مدیران و متخصصان و کارکنان توانمند به ویژه در خطه جنوب، صنعت نفت کشور به خوبی اداره می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه تخصصی صنعت حفاری کشور که دی ماه گذشته در اهواز برگزار شد، پیشنهاد کرد‌ سال آینده نمایشگاه صنعت حفاری و صنعت نفت، گاز و پتروشیمی به صورت همزمان برگزار شوند.
سومین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی خوزستان امروز در محل نمایشگاه بین‌المللی خوزستان در اهواز آغاز به کار کرد. این نمایشگاه تا 12 بهمن ماه دایر است.
 
دولت بهای نفت در بودجه ۹۱ را کاهش دهد
دادنا:رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ضرورت کاهش وابستگی بودجه ۹۱ به درآمدهای حاصل از فروش نفت، گفت: یکی از راههایی که دشمنان برای تحریم جمهوری اسلامی دنبال می کنند، موضوع نفت ایران است.
به گزارش مهر، حمیدرضا کاتوزیان درباره تصمیم احتمالی دولت درباره قراردادن قیمت پایه نفت ۸۵ دلاری در لایحه بودجه سال آینده، گفت: نمایندگان مجلس در کمیسیون انرژی در سال‌های گذشته همواره مذاکراتی با دولت داشته است که هر قدر قیمت نفت بالا بسته شود وابستگی بودجه به نفت بیشتر می شود.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس با اعلام اینکه وابستگی بودجه به قیمت به نفت کشور را به مخاطره می اندازد، تصریح کرد: باید تلاش کنیم این وابستگی را کاهش دهیم جدای از بسیاری از مولفه‌های اقتصادی، یکی از راههایی که دشمنان برای تحریم جمهوری اسلامی ایران دنبال می کنند موضوع نفت ایران است.

نماینده مردن تهران در خانه ملت با یادآوری اینکه قطعا این موضوع که قیمت پایه نفت چه رقمی در بودجه درنظر گرفته شود در کمیسیون انرژی و کمیسیون تلفیق به بحث جدی گذاشته خواهد شد، اظهار داشت: در بررسی‌ها نظرات خود را بیان می کنیم هرچند که تجربه خوبی از تبادل نظرات در سالهای قبل نداریم .

وی با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را می کنیم اما متاسفانه در این موضوع دچار نوعی اختلال در توافقات هستیم، بیان کرد: علت هم این است که عده ای از دوستان نسبت به موضوع نفت و وابستگی شدید بودجه به نفت بی تفاوت هستند یا برداشتهای غیر واقعی و غیرکارشناسی دارند و غیر علمی بحث می کنند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس در پایان با یادآوری اینکه افرادی که چنین نگاهی دارند نمی توانند با ما همراهی کنند، تبیین کرد: قبلا هم در مجلس دیده ایم که متاسفانه همکاری لازم برای قیمت گذاری کارشناسی نفت نمی شود و ما تصور کرده ایم که این تصمیمات در کمیسیون تلفیق یا صحن مجلس در حین بررسی بودجه اصلاح می‌شود که نشده است.
جعفرقادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس پیشتر با اعلام خبر آماده شدن جداول هزینه ها و در آمدها لایحه بودجه به مهر گفته بود: لایحه بودجه ۱۳۹۱ احتمالا با ۸۵ تا ۹۰ دلار برای هر بشکه نفت و ۱۲۰۰ تومان برای هر دلار بسته خواهد شد.
لایحه بودجه سال ۱۳۹۱ باید نیمه آذر ماه سال جاری به مجلس ارائه می شد، اما با گذشت بیش از ۲ ماه از این مهلت هنوز دولت این لایحه را به مجلس ارائه نکرده است.
قیمت نفت ایران به بیش از 112 دلار رسید
در معاملات این روز، بهای هر بشكه نفت خام شاخص امریكا در بازار نیویورك برای تحویل درماه مارس 2012 با 45 سنت افزایش به 99 دلار و 40 سنت و قیمت هر بشكه نفت خام برنت دریای شمال نیز با 22 سنت كاهش به 109 دلار و 81 سنت رسید.
دادنا: میانگین قیمت تقریبی یك بشكه نفت خام صادراتی ایران در 25 روز از اولین ماه سال جدید میلادی ، 2012 ، به 112 دلار و 12 سنت رسید.
به گزارش ایرنا، میانگین بالاترین قیمت هر بشكه نفت خام سبك صادراتی ایران در دوره مذكور( 11 دی تا 5 بهمن ماه 1390 ) به مقصد آسیا و به رقم 114 دلار و 86 سنت وكمترین قیمت آن به مقصد مدیترانه و 109 دلار و 76 سنت بود.
میانگین بالاترین قیمت هر بشكه نفت خام سنگین صادراتی ایران در 25 روز از ماه ژانویه 2012 به مقصد آسیا و به میزان 113 دلار و 24 سنت و كمترین بهای آن به مقصد مدیترانه و 107 دلار و 91 سنت بود.
براساس آمار منتشره در پایگاه امور بین الملل شركت ملی نفت ایران ،برآورد قیمت یك بشكه نفت خام صادراتی ایران در روز بیست و پنجم ژانویه 2012 ( پنجم بهمن ماه 1390) 110 دلار و 85 سنت بود.
بالاترین قیمت هر بشكه نفت خام سبك صادراتی ایران در روز مذكور به مقصد آسیا 113 دلار و 90 سنت و كمترین قیمت آن به مقصد مدیترانه و 107 دلار و 98 سنت بود.
بالاترین قیمت هر بشكه نفت خام سنگین صادراتی ایران در روز مذكور به مقصد آسیا و به میزان 112 دلار و 28 سنت و كمترین آن به مقصد مدیترانه و به نرخ 106 دلار و 13 سنت بود.
بهای نفت خام در معاملات روز پنجم بهمن ماه جاری با افزایش در بازار آمریكا و كاهش در بازار اروپا روبرو بود كه این تغییرات قیمت در این دو بازار ناشی از شرایط اقتصادی در دو منطقه مذكور بود. اعضای فدرال رزرو پس از دو روز نشست اعلام كردند كه آمریكا همچنان با نرخ فزاینده بیكاری و سرعت بسیار كند رشد اقتصادی مواجه است.
در معاملات این روز، بهای هر بشكه نفت خام شاخص امریكا در بازار نیویورك برای تحویل درماه مارس 2012 با 45 سنت افزایش به 99 دلار و 40 سنت و قیمت هر بشكه نفت خام برنت دریای شمال نیز با 22 سنت كاهش به 109 دلار و 81 سنت رسید.
هند‌خواستار‌افزایش واردات نفت‌ایران شد
یک روز پس از آن مطرح می شود که وزاری خارجه اتحادیه اروپا با دنباله روی از سیاست های ضد ایرانی آمریکا تحریم نفتی ایران را تصویب کردند. ایران روزانه 450 هزار بشکه در روز نفت به اروپا صادر می کند که به عقیده تحلیلگران می تواند در بازارهای دیگر جایگزین کند.
دادنا:وزیر نفت هند یک روز پس از تحریم نفت ایران توسط اروپا با تاکید بر عدم پیروی از تحریم های یک جانبه علیه ایران گفت کشورش می خواهد تا آن جایی که می تواند از ایران نفت وارد کند.
به گزارش  فارس وزیر نفت هند گفت کشورش می خواهد  تا آن جایی که می تواند از ایران نفت وارد کند.
این سخن یک روز پس از آن مطرح می شود که وزاری خارجه اتحادیه اروپا با دنباله روی از سیاست های ضد ایرانی آمریکا تحریم نفتی ایران را تصویب کردند. ایران روزانه 450 هزار بشکه در روز نفت به اروپا صادر می کند که به عقیده تحلیلگران می تواند در بازارهای دیگر جایگزین کند.
بر اساس گزارش رویترز، جایپال ردی که در جریان یک کنفراس نفتی سخن می گفت افزود: تلاش ما این است که در آینده از منابع ایران بهره برداری کامل را داشته باشیم زیرا شرایط آن ها نسبتا مطلوب ماست.
وی گفت دهلی نو از همه گزینه ها برای پرداخت پول نفت ایران استفاده خواهد کرد. هند ۱۲ درصد نفت مورد نیاز خود را از ایران تامین می کند و به رغم فشارهای آمریکا تاکنون توانسته است راهی را برای پرداخت پول نفت ایران بازنگه دارد. در حال حاضر پول نفت ایران از طریق هالک بانک ترکیه پرداخت می شود و دو کشور در حال انجام مذاکره برای یافتن راه حلی دائمی در این خصوص هستند.
بر اساس این گزارش هفته گذشته هیئتی هندی به تهران سفر کرد تا در مودر راه های پرداخت پول نفت ایران با مقامات این کشور مذاکره کند. یک منبع آگاه گفت دو کشور موافقت کرده اند بخشی از پول نفت صادراتی ایران به روپیه پرداخت شود.
وزیر نفت هند گفت کشورش به تحریم های سازمان ملل احترام می گذارد اما از تحریم های یک جانبه آمریکا علیه ایران پیروی نخواهد کرد. وی افزود: «ما از تحریم هایی پیروی نمی کنیم که توسط بلوک های منطقه ای و توسط کشورهای خاصی علیه ایران وضع شده است».
در حالی وزیر نفت هند خواستار واردات نفت بیشتر از ایران شده است که دولت آمریکا فشار زیادی را به خریداران نفت ایران در آسیا وارد کرده تا از وارات نفت خود از ایران بکاهند.
ردی در این رابطه گفت: «ما بر اساس منافع خود پیش می رویم. ایران دومین تامین کننده بزرگ نفت هند است و بنابراین ما به این منبع نیاز داریم».
بر اساس این گزارش ایران نفت خود را با اعتبار ۹۰ روزه به شرکت های هندی می فروشد و این زمان از مهلت داده شده به شرکت های هندی توسط سایر فروشندگان بیشتر است.
"تحریم نفت ایران دلار را تضعیف میکند"
تحریم نفتی ایران با وجود شرکای نفتی مهمی مانند هند، یونان، کره جنوبی و ژاپن و شرکای مهم اقتصادی      مانند روسیه، چین و ونزوئلا عملی نخواهد بود.
دادنا: تحلیلگر موسسه تحقیقاتی کیسی آمریکا با بی نتیجه دانستن تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا و اتحادیه اروپا، تضعیف جایگاه دلار آمریکا را یکی از نتایج این تحریم ها دانست.
ه گزارش مهر ، "مارتین کاتوسا" امروز چهارشنبه در پایگاه تحلیلی بسوی آینده مالزی ، افزود: مشتریان مهمی مانند هند با هر قیمتی و با ارزهایی غیر از دلار خریدار نفت ایران هستند.
مارتین گفت : این انحصار دلار برای خرید و فروش نفت در بازارهای بین المللی در حال شکستن است و این مساله به ضرر آمریکاست.
وی افزایش قیمت طلا را یکی از نتایج تغییر معادلات اقتصادی مرتبط با ارزش دلار دانست و گفت: اگر دلار آمریکا موقعیت خود را به عنوان ارز ذخیره جهانی از دست بدهد عواقب برای آمریکا نگران کننده است.
 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آیا می دانید91-9
رابطه رشد اقتصادی و توزيع درآمد: مقايسه نظريه هاي مختلف توزیع درآمدوتوسعه اقتصادی عجایب دهگانه طبیعی تصویر خورشید در لحظه شروع یک انقلاب آیا می دانید91-8 کشتی نوح آیا میدانید91-7 جمجمه روشهای تحقیق ، تحلیل و طرح مسائل اقتصادی ایا میدانید91- 6 تجارت بانوان ؟؟؟؟پدر علم حسابداری ایران؟؟؟؟ پدر علم حسابداری قلعه ضحاك آريو برزن مقایسه اقتصاد ترکیه با اقتصاد ایران بيوگرافي :پدر اقتصاد ايران جهاني شدن و توسعه اقتصادي اطلاعاتي پيرامون جنبش عدم تعهد تحول در نظام مالياتي اقتصاد کشاورزی2 نرخ تورم 2 اقتصاد چیست ؟ نگاهی به پوپولیسم اقتصادی بحران بازار های مالی جهان و تاثیر آن بر دیگر کشور ها قيمت سكه
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان توسعه اقتصادی و آدرس afsanehmohamadi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان